Villa Charlotten Rouvan Pääsiäisen jälkeiset päivät ovat olleet kiireisiä. Päivien lämpeneminen vapauttaa tämän rouvasihmisen energian vallan uusille tasoille. Onneksi hänellä on apunaan alati rahapulassa oleva Opiskelijanuorukainen ja - valitettavasti Rouvan mielestä - omilla toilauksillaan hankaluuksia aiheuttava Tane. "Onneksi tänään kaikki sujui hyvin, Pääsisäisen dekoraatio poistettiin suuremmitta hankaluuksitta ja tilalle sain aistikkaat kevätkukkaset", mietti mielessään, kun keitteli kahvia lounastaolla olevalle Herralle. "Olen sitä mieltä, että meidän tasoisen ARVORAKENNUKSEN etumus pitää olla tasonsa mukaisesti aistikas ja vuodenaikaan sovellettu", tohkotti tuttuun tyyliinsä, kun Herra  yritti piiloutua lehden taakse. "Nyt mennään ulos pihalle ja katsotaan, mitä olen saanut aikaan", määräsi. Herra huokaisi, mutta ajatteli, että näytöskierroksen jälkeen saisi sitten kahvin kanssa  Pääsiäisen jälkeistä pashaa jälkiruuaksi. "Katso nyt, taidan olla naapurustossa ensimmäinen, jolla on terassi kunnossa", myhäili tyyväisenä":
(edit 25.8. Kuvat etsinnässä)
Hienot kottikärryt työvälineineen ja siemenpusseineen (siemenpussi ei ole kuvassa) olen saanut Merjalta.

"On näköjään Tanelta jäänyt vielä istutuskärryt tuohon nojalleen", huomasi, mutta jatkoi esittelyä:" Tässä on kevään suosikkikukkani, pienen pienet krookuksen alut, ja sitten nostin esille tuon rosterityylikärryyn istutetun asetelmankin jo"

Ihastuttava krookuslaatikko ja sen hieno pakkauspussi ovat työkaverini Eijan käsialaa.

 Tämä upea kukka-asetelma kärryineen on Raunusitulan kerhon Gittan antama.

"Mistä ihmeestä sinä olet nuo kärryt oikein löytänyt", ihmetteli Herra, kun näki Tehtaan ruokasalin entiset maitokärryt. "En minä, vaan Tane", painotti Rouva, ja lisäsi,"Minun pitää todeta, että ajoittain se mies oivaltaa, sillä tämä sopii nyt minun  retrohenkiseen uustyyliini oikein hyvin". Herra ei todennut mitään näin mykistävään asiaan, vaan (luvan saatuaan) lähti takaisin lounaslehtensä pariin. Alkoi uumoilla, että tuo retrolausahdus ennusti jotakin tulevaa mullistusta. "Kunhan minun vaan ei tarvitse sekaantua", mietti mielessään...

Tässä etukuistia hiukan uudesta vinkkelistä - ei oikein kuva onnistunut, mutta näkyy sentään kevätauringon tuottamat varjot... Jokos teillä blogissani piipahtelevilla ystävilläni on kevät mielessä - minulla ei ole muuta multahommaa kuin tämä minipuuha, sen verran olen city ihminen. -  Mikä onkaan sinun kevään ensipuuhasi?